Tuesday, December 13

Me, Crying because of that Harlie !

Assaalamualaikum
Hello and Hye Hye Readers !

Kebelakangan ini, me honestly , hari-hari online semata-mata nak tahu tentang khabar dan kesihatan Harlie . Siapa Harlie ? Harlie adalah kucing betina yang Abang Dani (my brother in law) jumpa dan selamatkan. masa tu Harlie tak ada satu kaki. Bayangkan, kaki Harlie masih berdarah masa Abang Dani save her :( 

Omaigadd , kejamnya manusia yang potong kaki Harlie tu. Semata-mata sebab Harlie curi makanan dari restoran dia. Hellllooo, tak ada istilah curikkkk untuk animals okay ! its  her nature ! mana ada kucing buat dekk jer nampak makanan ? bodoh punya manusia ! dah la bodoh , tak ada hati perut pulak tu . tunggulah kat akhirat nanti Harlie bertukar jadi Monster Harlie and potong sendiri tangan kau tu . hish !

Sejujurnya, sebelum ni , saya cuma kesian dan bersimpati bile terdengar kes kucing kena potong kaki sebab curi makanan. tak adalah marah sangat . tapi, bila baca dan dengar sendiri cerita dari Abang Dani, rupanya macam-macam implikasi buruk yang jadi pada kucing-kucing ini. luka, bukannya boleh baik terus . itu kalau dapat ke klinik . kalau yang terbiar kat tepi jalan berdarah-darah tu , bayangkanla macam mana kucing-kucing tu nak survive ! hm .. please la human , takkan perkara terang dan jelas macam ni pun tak boleh nak faham. 

hari-hari baca, hari-hari jugaklah saya menangis terkenangkan Harlie. Jangan risau Harlie, tuhan sayangkan Harlie. Harlie kucing paling sempurna di mata Acu eventhough kite tak pernah jumpa directly :)

Harlie reminds me a lot of Changjin, my cat . my love ones . Changjin sangat senyap, tak berbunyi . tak pernah bising minta food dari ayah. diam aje. wah, tak boleh cerita tentang Changjin lah , mata dah berair. nanti lain kali saya cerita.

Guys, nak tengok kecantikan, keayuan Harlie ? Jom !



Cantikkan ?

Lastly, syukur sangat-sangat, Alhamdulillah dalam dunia ni ada manusia macam Abang Dani dan Akak (my sister) yang sangat-sangat prihatin dan baik hati . Manusia mcm saya , hanya mampu kasihan dan simpati , tapi tak mampu nak buat macam Abang Dani buat ni. So sad . Harap-harap saya tak terserempak dengan kucing macam Harlie ni . 

If you all nak baca full story tentang Harlie ni, bolehlah visit Abang Dani punya blog . Special untuk Harlie ! http://kuberkakitiga.blogspot.com/

Please kawan-kawan yang baik hati, kita doakan Harlie cepat sembuh . Dan doakan saya berpeluang jumpa dia ! hehe . tak sabar nak mintak Abang Dani permission , nak sangat-sangat jumpa Harlie ! yeayy :D

2 comments: